2018. júl 25.

Betterware fogalmak

írta: onlinefilmek3213
Betterware fogalmak

Azonnali Bevétel (30% árrés) - az általad a termékért kifizetett összeg a Betterware számára (Képviselői ár - lásd
árlista), valamint az ügyfél által kifizetett katalógusár közötti különbség. Az Azonnali Bevételt megtartod
magadnak, a Betterware-nek pedig a számlán feltüntetett összeget fizeted be.
Szponzorálás - emberek meghívása együttműködésre az értékesítési rendszeredbe (Saját Csoport)
a Betterware Marketingterve által meghatározott szabályok alapján (azaz: új személyek toborzása).
Pontok - mindegyik termék rendelkezik egy meghatározott pontértékkel, mely a kedvezmények és bónuszok
kiszámolásának alapját képezi. 
Saját Csoport - azok a Képviselők, akiket meghívtál az együttműködésre, valamint azok akiket a Te Képviselőid,
vagy a Te Képviselőid Képviselői hívtak meg, stb.
Vezető Csoport - Vezető titulussal rendelkező Képviselő Saját Csoportja, mely legalább 4 000 pontos forgalmat
biztosít.
Első Szint - Azok a Képviselők, akiket közvetlenül „magad alá” hoztál be a rendszeredbe (azaz: első szint).
A Te Pénzed - a te pénzedet az eredményért kapott kedvezmények, bónuszok és egyszeri pénzdíjak jelentik,
Kedvezmények - A Te saját nettó forgalmad, valamint a Saját csoportod nettó forgalma alapján kerül
kiszámolásra. Ezt követően a kedvezmény a csoport tagjai között kiosztásra kerül a titeket megillető
kedvezmény szintjének megfelelően (3%-15%).
a) Amennyiben Betterware képviselő vagy, úgy a fizetést a hálózat fejlesztéséért az általad vezetett gazdasági
tevékenység keretei között kapod meg, az elszámolás alapja pedig a megfelelően kiállított számla.
b) Amennyiben Állandó Betterware Ügyfél vagy, úgy a következő vásárlásokra kapsz kedvezményt, azaz
jóval alacsonyabb áron fogsz tudni vásárolni. Alacsonyabb ár lesz érvényben, mivel a Téged
megillető kedvezmények levonásra kerülnek belőle.
Bónuszok - a fizetésed része a marketing szolgáltatásért és a hálózatfejlesztésért cserébe. A Bónusz a Vezető
Csoportjaid (Első szint), valamint a második, harmadik, negyedig és további szintű Vezető Csoportjaid nettó
forgalma után kerül kiszámolásra.
5 típusú Bónusz különböztetünk meg: 10%, 1%, 0,5%, 0,25% a Menedzseri cím jóvoltából (további
információ a „Marketintervben”).
Egyszeri pénzügyi díjak - a fizetésed része a marketing szolgáltatásért és a hálózatfejlesztésért cserébe.
Ez a fizetés a Betterware Képviselői karrier keretein belül kerül megítélésre.
Képviselői árjegyzék - azon termékek kimutatása, melyek éppen kaphatók (katalógus/szórólap) és az alábbiakat
tartalmazza: minden termék kódja, pontértéke, képviselői árak (bruttó, tartalmazza az Áfa-t), valamint
az ügyfelek katalógus árát. Az árjegyzék a katalógus / szórólap megváltoztatásával változik.

Pár fogalom az elején:

Network Marketing, avagy Hálózati marketing:Célja, mint minden marketing rendszernek, termékek piacra vitele, azaz a közvetlen a gyártótól való eljuttatása a fogyasztóhoz. Gyárthatja egy cég a világ legnagyszerűbb termékét, akár magát az Élet Vizét is, ha az emberek nem tudnak róla, a cégnek nem lesz forgalma.Te vagy a cég reklám embere!
Ezáltal a reklámköltséget neked fizetik, mert népszerűsitted a termékeket!
A marketingnek napjainkban 3 jól megkülönböztethető formáját alkalmazzák:
-Kiskereskedelem
-Közvetlen értékesítés
-Multi-level marketing, Network marketing
Sokan - köztük én magam is sokáig - azt mondtuk egy érdeklődőnek, hogy itt nem kell eladnia, mert azt gondoltuk, hogy azzal inkább félrevezetnénk őket, amit gondolnak az eladásról, mint azzal, ha azt mondjuk, hogy itt egyáltalán nem kell eladni. Ezzel valóban megnyertünk néhány embert, aztán kiderült, hogy amit nyertünk a réven, azt elveszítettük vámon. Ezek az emberek általában nem csak eladni nem akartak, hanem egyáltalán semmit sem csinálni. Akik pedig mégis elkezdtek dolgozni, azok ennek okán nem is tanulták meg az eladást, így amatőr módszereikkel elkezdték az ismerőseiket zaklatni a világ legjobb termékeivel, amit nektek is ki kell próbálnotok, ezzel is erősítve a kialakult fenti képet.

Nem csigázlak tovább. Elárulom, hogy mit is kell csináni az MLM-ben. Nem bonyolult.

Fogyasztói klubrendszer létrehozása.

Erről van itt szó. Nem termékeket kell értékesíteni - ezt az ellátó vállat teszi. A dolog úgy működik, hogy az MLM anyacég nagykereskedelmi raktárakat hoz létre világszerte, amelyekben egy nagykereskedelmi kártyával lehet csak vásárolni. Ebben hasonlít a METRO áruházakhoz. A különbség abban van, hogy ezeket a kártyákat nem közvetlenül a vállalat bocsátja ki, hanem a kártyák egymáshoz kapcsolódnak. Amint megszerezted rá a jogot, lehetőséged van rá, hogy másnak is ilyen diszkont vásárlói jogot adj. Feladatod tehát egy vásárlói klub hálózat felépítése, te pedig egy ilyen profilú vállalkozás - egy bizonyos méret után pedig vállalat - tulajdonosa leszel.

Amikor hálózatot építesz, tulajdonképpen utakat, csatornákat építesz ki a gyártó cég és fogyasztók között.
Naivitás persze azt gondolni, hogy ez a dolog úgy működik, hogy én szólok 2 embernek, aztán azok is szólnak 2 embernek... és így tovább. Ez egy szakma. Érteni kell hozzá. Pontosabban fogalmazva meg kell tanulni érteni hozzá.

Ebben a munkában pedig te - kezdetben mindenképpen - a kapcsolataidra tudsz támaszkodni. (Ezért is szokták az MLM-et - ha tevékenységi oldaláról közelítjük meg - Kapcsolati marketingnek nevezni.) Nem úgy, hogy letámadod őket, hanem csak felajánlod nekik is a nagykereskedelmi vásárlás lehetőségét. Erre nagyon sokan nyitottak. Ők nem tőled fognak vásárolni, hanem közvetlenül a cégtől, saját diszkont kártyájukkal. Jövedelmed tehát nem termék eladásból, hanem marketing tevékenységből származik. Mivel az igazi Network marketing cégek nem költenek reklámra, de a reklámköltség ugyanúgy be van építve a termékek árába, ezeket a pénzeket azoknak fizetik ki, akik a marketing tevékenységet a média helyett elvégzik - adott esetben neked.

Az AJÁNLÁS szónál érdemes megállni egy kicsit, mert a dolog azért nem ennyire egyszerű. Szakirodalomban gyakran szoktak hivatkozni a szájreklámra, mint leghatékonyabb, legolcsóbb marketing eszközre. Pl.:megnézek egy jó filmet, amit aztán ajánlok a barátaimnak is. Nincs is ezzel gond, amíg a mozi nem fizet nekem ezért. Mert ha így lenne, rögtön homokszem kerülne a gépezetbe, barátaimban mindjárt felmerülne a gyanú, legalább tudat alatt, hogy talán nem is annyira jó ez a film, csak azért ajánlom, mert hasznom származik belőle. Amint tehát a pénz belép a tranzakcióba, attól az megszűnik tisztán csak ajánlás lenni. Ettől még a film lehet valóban jó, csak azt akarom ezzel mondani, hogy a puszta felajánlás kevés. Meg kell tanulni megfelelő módon reklámozni a filmet, végső soron eladni.

Van azonban egy fontos dolog: Nem az edző fut!

Ehelyett ott áll pálya szélén, síppal a kezében, azt mondja: gyorsabban! Egyszerűen erre lett felbérelve. Érdekes megfigyelni, hogy a legsikeresebb sportolóknak, bajnokoknak is van edzőjük. Tudják, önmaguktól hajlamosak lennének kiengedni, lazsálni. Ez emberi természet. Fizetnek hát valakinek, hogy élő lelkiismeretük legyen. Egyszerűen szükségük van valakire, aki nem ők. Egy külső szakértő, aki mintegy felülről látja tevékenységüket. Olyan ez, mintha bent lennél egy labirintusban, az edző meg fent ül egy magaslaton, onnan irányít téged.

A szponzor feladata felelősségteljes: ha elindított valakit az üzletben, először is meg kell tanítania őt is szponzorálni. Majd meg kell tanítania arra, hogyan taníthat meg ő is másokat erre. Meg kell tanítania tanítani.

Így talán érthető, hogy miért beszélnek gyakran ebben az üzletben vezetéstől, illetve vezető képzésről.
A vezetés egyik legjobb definíciója:

A vezető az, aki vezetőket képez.

A szponzorálás az, ami ezt az üzletágat naggyá teszi. Ez nem egyszerű toborzás, pláne nem beszervezés, ahol összecsődítünk egy csomó embert. Sok ember együtt, vezetés nélkül, csak tömeg. A tömegek pedig ritkán szoktak előremutató dolgokat csinálni. Ahogy üzleted növekedni fog, ki fogsz nevelni saját szervezeteden belül vezetőket, miáltal belőled is vezető válik.

Létrehoztál egy szervezetet, kinevezted magad igazgatónak az élére.

Összefoglalva:
Az MLM, vagy Network Marketing egy kereskedelmi rendszer termékek értékesítésére, de a jövedelem szervezetépítésből származik nem termékek eladásából.

Kell tudni eladni, elsősorban önmagunkat, azt, hogy bízzanak bennünk, majd a hasznot, amit üzletünk és termékeink leendő ügyfeleinknek biztosíthatnak.
Az emberek sohasem termékeket vesznek, hanem megoldásokat.

Egy olyan vállalkozás - vállalat - felépítésére nyílik lehetőség, amely egyszerre tud adni pénzt, időt, és egészséget.

Szólj hozzá